innebandy.blogg.se

Pixbo-Umeå City 4-6



Förstår inte hur man kan tippa Dalen före Umeå City i sin förhandstabell. Umeå City är ju bättre än Dalen. Har folk för dålig koll på SSL?

Ib-magget har fått sig en riktig konkurrent nu när Aga har börjat skriva för GT. Utgiven varje vecka också. Nu kommer GT att höja sina prenumerationer med en miljon. För det är väl så många ib-älskare som finns i vårt land?

Pixbo såg förvånadsvärt bra ut i matchen mot Warberg. Tror att Pixbo kommer att överraska många denna säsong. Många tror att laget genomför en generationsväxling. Faktum är att laget redan har klarat av generationsväxlingen. De killarna som nu får chansen att lira har länge gått och väntat på chansen. De har redan vunnit SM-medaljer som juniorer. Varit med de stora killarna på träningarna och sparrat. Tro mig, Pixbo kommer fortsätta att leverera. Det kommer de alltid att göra. Annars hade ju aldrig en lirare som Qvist trott på sitt lag så mycket som han gör.

Många tippar även Tyresö Trollbäcken dåligt i tabellen. Få har koll på laget men jag har fått förhandsinfo vilket talar på något helt annat. Det är ett liknande lag, som Täby en gång startade upp i högsta ligan och jag tror på något liknande för detta Sthlm-gäng. Laget lirar ett 2-2-1 spel rätt så likt Täby och vi vet ju alla vilken succé Täby har gjort under åren. Om Tyresö lyckas prestera hälften av Täby-gänget gjort så tror jag att TT kommer bli en häftig överraskning i SSL. Jag har ju tippat TT på slutspelsplats och med tanke på att laget sånär tar poäng av topplaget Falun, då man torskar dit med endast 3-2 (4-2 kom i öppet mål), så ökar tron på detta gäng.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 GT
skriven :

det största problemet är att GT inte går att prenumerera på... Och antagligen blir det 16 helsidor varje fredag om innebandy i GT/Expressen