innebandy.blogg.se

Nytt fall för SIBF?

Följande textrader (i kursivt) är hämtade från Pixbos herrtränare:

"Då var snart första omgången komplett. Inte en enda överraskning om ni frågar mig. Vi får väl se om AIK står pall imon. Jag håller mina tummarna för det. Mer deg in på kontot."


Får en SSL-tränare spela på matcher i SSL? Kan det bli tal om läggmatcher? Var går gränsen? Hur ställer sig förbundet till sådana här spel? Vad kan det bli för straff? Får en spelare i SSL tippa andra matcher i SSL?

LadiesEdition.com storsatsar inför säsong. Mycket är i görningen. Presspass & t-shirtar ska skickas ut till alla skribenter. Fler nyheter kommer att dyka upp under säsongen. LadiesEdition är på uppgång. Sajten är fortfarande ny i gamet och relativ enkel men den har utvecklingspotential. Hur stor återstår att se. Driftstörningar verkar dock återkomma då och då. Men det är nog inte lätta driva en sajt. Alla html-tecken och webbhotell kan nog gör att det strular lite ibland om man inte har heltidsanställda webbpersonal och vem har råd med det nuförtiden?

Ringde upp det sista Warbergsnyförvärvet och efter en halvtimma hade jag intervjun på mejlen. Tänk vad ett samtal kan göra. Att skicka mejl eller skicka ett mess på facebook må vara smidigt men när man vil få något på tapeten så är det bäst att ringa eller träffa personen öga mot öga. Ni kan läsa nyförvärvsintervjuerna i nästa nummer av Line Up.

Tänkte se säsongens första dammatch på lördag.

Märkligt att ingen ännu har listat ut hur mycket deg Warberg fick av paret Saperstein. Det visar på hur liten vår sport är idrottsmedia. Hade säg AIK fotboll fått samma summa av någon stenrik amerikan så hade inte aftonbladet & expressen vart sena med att luska ut hur mycket deg det rör sig om. Enligt Idrottens Affärer rör det sig om ett MILJONBELOPP. Läs mer här.

På lördag drar den finska ligan Salibandyliiga igång. Nytt för denna säsong är alla samtliga matcher kommer att spelas på removable Taraflex golv (gummi). Detta medför att lagen inte behöver ta hänsyn till olika material på golvet vad beträffar taktik, bladmaterial, etc. Ett bra framsteg enligt mitt tycke och nu hoppas jag att SIBF/SEI också tar samma beslut till kommande säsong. Denna investering kostar det finska förbundet två miljoner kronor.

Okej, det går bra för Barcelona och Zlatan i La Liga men det går minst lika bra för mitt favoritlag Real Madrid. Ikväll gick Ronaldo dessutom upp i skytteligaledning (tillsammans med Messi) efter ett nytt mål. 29 november väntar El Clásico och då är tanken att Los Blancos ska segra.

Jag berättade ju häromdagen hur mycket jag uppskattar Mullsjös initiativ på deras hemsida. Idag tänkte jag ge lite cred till Umeå City och deras engagemang kring klubben. Det verkar vara bra drag i klubben då man ligger långt fram i många frågor. Senaste tilltaget är att man har fixat ett par mediavärdinnor till herrarnas matcher. Det är alltid kul när det går bra sportsligt för en klubb som lägger ner så mycket tid utanför det som sker på plan. Hoppas att Umeå City lyckas ta sig till playoff, vilket jag tippat de ska göra. Det är de värda.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

SIBF:s Tävlingsbestämmelser - Kapitel 17 Övrigt

1 § Vadhållning

Den som kan påverka resultatet av innebandymatch får inte själv eller genom ombud, inom eller utom riket, ingå någon form av vadhållning gällande aktuell innebandymatch. Vadhållning får exempelvis inte ingås av spelare, ledare, sekretariat, sportchefer och styrelse tillhörande förening i aktuell match samt domare avseende de matcher där de själva medverkar.

2 Johan Sjöstrand
skriven :

När det gäller innebandy är du grym Strellan, men när det gäller El Classico har du tyvärr fel. Tror på 4-0 till världens bästa lag Barcelona :-D